Kommunikáció
Információk cseréje, vagy az a tevékenység, amellyel üzeneteket juttatunk el egyik féltől vagy csoporttól egy másikhoz.
Tanácsadás
A szervezetek vezetõi tevékenységének segítése a stratégiai és taktikai döntésekben, elsősorban a szervezeti kommunikációban és kapcsolatépítésben. A Public Relations munka része a szervezeti tevékenység véleményezése, javaslattétel a kommunikációs problémák megoldására.
Kutatás
A PR folyamatát megalapozó, információt gyűjtő és elemző tevékenység, amely a szervezet belső és külső viszonyainak megismerését szolgálja.
Belső kommunikáció
A szervezetek vezetőinek és munkatársainak, illetve csoportjainak egymás közötti szervezett információcseréje.
Személyes kapcsolatok
A PR tevékenységhez kapcsolódó önálló kategória, az egyének közötti kommunikációs kapcsolatok alakítását célozza.
Non-profit PR
A nem profitorientált szervezetek kommunikációs tevékenységének szervezése.
Profit PR
A profitorientált szervezetek kommunikációs tevékenységének szervezése.
Corporate PR
A szervezet “személyiségével” kapcsolatos (belső és külső) kommunikáció szervezése, ideértve a szervezet image-ének gondozását is.
Marketing PR
Értékesítéscentrikus információcsere, a szervezet teljes PR tevékenységének az a része, amely a marketingaktivitás bizalmi környezetét alakítja ki. A “Marketing PR” szorosan kapcsolódik a marketing kommunikáció egyéb elemeihez.
Ágazati kapcsolatok
nA partnerekkel és versenytársakkal történõ kommunikációs kapcsolatok szervezése.
Szakmai kapcsolatok
A szervezet szakterületéhez kapcsolódó tudományos, oktatási, szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel történõ kommunikáció szervezése.
Befektetői kapcsolatok
A szervezet és az intézményi, egyéni és dolgozói befektetõk közötti kommunikáció szervezése.
Részvényesi kapcsolatok
A szervezet és a tulajdonosok, részvényesek közötti kommunikációs kapcsolatok szervezése.
Pénzügyi szervezeti kapcsolatok
A szervezet és a pénzügyi környezet szereplői közötti kommunikáció szervezése.
Társadalmi ügyek kezelése
A társadalom egészét, illetve csoportjait foglalkoztató és a szervezetet érintő kérdések kezelése és kommunikációjának szervezése.
Public Interest
A társadalom egészében, illetve csoportjaiban felmerülő döntési alternatívák vagy várható attitűdváltozások előkészítése, előmozdítása racionális és emocionális érvek kommunikálásával, kommunikációjának segítségével.
Civil szféra kapcsolatok (NGO)
A szervezet társadalmi felelõsségének publicitása céljából a civil szférával fenntartott kapcsolat és kommunikációjának szervezése.
Média kapcsolatok
A nyomtatott és elektronikus sajtó intézményeivel, a szerkesztõségekkel, a kiadókkal és azok munkatársaival, az újságírókkal fenntartott kapcsolatok szervezése a szervezet publicitása érdekében, a szervezet iránti érdeklõdés fenntartásával.
Krízis kommunikáció*
A belsõ és külsõ válsághelyzetek kommunikációs kezelése
Rendezvény*
PR és promóciós rendezvények tervezése és kivitelezése.
Megfogalmazások a PR Szövetség hivatalos definíciói szerint. (*nem szerepel a PR szövetség definíciói között)